Haftasonu Turları

Baharın bütün güzelliklerini taşıyan Nisan ayı, kısa süreli turlar için de ideal zamandır. İzin almanıza gerek kalmadan veya sadece birkaç günlük izinle, yazın bunaltıcı sıcaklarından önce tatil alıştırması yapabilirsiniz.

Haftasonu turları plaj olan bölgeleri de içerebilir ama “hava bana göre daha serin” derseniz çeşitli kültür turları arasından birini seçebilirsiniz. Günübirlik kültür turları olduğu gibi haftasonlarında 2 günlük veya 3-4 günlük kültür turları da var.

Tatil.com haftasonu turları size kısa sürede fazlasıyla keyifli anlar yaşatacak. Sitemizde bulunan haftasonu turlarından birkaç öneri verelim…

Eskişehir Odun Pazarı Turu

Bu turumuz 1 gece iki gün sürüyor. Yani, haftasonu turu için ideal bir tercih. İlk gün, sabahtan kalkış noktalarımızdan yola çıkıp Eskişehir’e gidiyoruz. Mayasız yapılan çiğ börekten tatma fırsatı elde ediyoruz. Sonra içinde masal diyarlarından gelmiş gibi bir şato, korsan gemisi, yeme içme yerleri, konser ve yemek alanları, öğrenciler için bilim müzesi ve küçük bir hayvanat bahçesi bulunan Sazova Bilim ve Kültür Park’ına gidiyoruz. Geniş bir bölgeye kurulmuş olan bu parkta ulaşım buharlı lokomotifle sağlanıyor. Sonra Havacılık Müzesi’ni ziyaret ediyor ve Türkiye’nin ilk otomobili olan Devrim arabasını görüyoruz. Eskişehir’i kuşbakışı izleyebileceğiniz Şelale Park’ı ziyaret ettikten sonra Haller Gençlik Merkezi’ne ve otelimize gidiyoruz.

İkinci gün, Odun Pazarı’nın özenle restore edilmiş rengarenk evlerini gördükten sonra Cumhuriyet Tarihi Müzesi, Çağdaş Cam Sanatları Müzesi ve Lületaşı Müzesi’ni geziyoruz. Kent Park’ta güney sahillerini aratmayan plajı, adaları ve balıkları gördükten sonra, Venedik misali gondolların da hizmet verdiği Porsuk Çayı’nda tekne turuna katılarak dönüş yoluna geçiyoruz.

Kapadokya Turu

Perşembe gecesi yola çıkıp sabahın ilk ışıklarıyla Nevşehir’e varıyoruz. Hacıbektaş’ta Hacı Bektaş-ı Veli Müzesi, Nadar Avlusu, Üçler Çeşmesi, Hazret Avlusu, Aslanlı Çeşme, Kırklar Meydanı, Çilehane, Hacı Bektaş-ı Veli Türbesi ve Balım Sultan Türbesi’ni görüyoruz. Ak Çeşme, Hacı Bektaş-ı Veli Anıtı, Yunus Emre Anıtı, Ozanlar Anıtı ve Mahsunu Şerif’in mezarını ziyaret ettikten sonra, Avanos’a varıyoruz. Çavuşin Çömlek Atölye’sinde Kızılırmak’ın getirdiği kızıl kilin tornada ustaların maharetli elleriyle nasıl şekillendiğini hayranlıkla izliyoruz. Keşişler Vadisi’ndeki (Paşabağlar) Aziz Simeon’un inziva hücresini geziyoruz.

İkinci gün, Cezivli Vadi’yi geçerek kilise, manastır, şaraphane ve şapelin bulunduğu Göreme Açık Hava Müzesi’ni gezdikten sonra, Turasan Şarap Fabrika’sına uğrayıp istersek ödüllü şaraplarından alabiliyoruz. Dervent Vadisi’ndeki ilginç doğal şekilleri izledikten sonra Sayan Onyx Taş Atölyelerini geziyor, ardından Güvercin Vadisi’ni geçiyoruz.

Son gün, Derinkuyu (Kaymaklı) Yeraltı Şehri gezisinden sonra 14 km uzunluğundaki Ihlara Vadisi’ne gidiyoruz. Ağaçaltı ve Yılanlı kiliselerini de gezdikten sonra dönüşe geçiyoruz.

Batı Karadeniz turu ve Misya turu da Tatil.com’un haftasonu turları arasında.

Bu sene 23 Nisan Salı gününe geldiği için 22 Nisan Pazartesi gününü birleştirebilirseniz 4 günlük 23 Nisan tatili cepte zaten. “Daha sezon gelmedi” diyerek tatilinizi evde geçirmeyin, Tatil.com’un haftasonu turlarına göz atmayı ihmal etmeyin.